till dig


Det kan va solen när den sänker sig
över fjällen. Eller vägskälet där jag står
Kanske är det vädret eller nåt med hur jag mår
som gör att jag har tänkt på dig

Jag vill inte bråka, få nu inte spel, bli inte sur
Jag kräver inget. Eller säger det finns bara du
Jag vankar inte heller av och an i nån sorts bur
Jag har bara tänkt på dig

Fast jag kanske kan va inskränkt och min värld kan verka trång
så har jag aldrig brytt mig om var du har kommit från
Och det rör mig inte heller vem du vaknar med imorgon
jag har bara tänkt på dig

Jag menar, jag står inte här och vill ha svar som ”ja” och ”nej”
Du måste fatta. Du går din egen väg
Jag bara mumlar för mig själv som om det inte fanns ett skäl
dom gånger jag har tänkt på dig


Så när du vaknar upp på morgonen så titta dej i spegeln
Jag finns där inte bredvid dig. Mig har du inte kvar
Jag bara undrar för mig själv om du kan se dig lika klart
som nån som har tänkt på dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0